Cercetarea tranziţiei criminale - distrugerea învăţămîntului, cercetării, valorilor

          - semnale şi discuţii pe Facebook în spaţiul AER -

 

Dumitru Zburlea 29.06.12

Un Ordin al unui ministru INTERIMAR al Educaţiei, prin care se modifică Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare (CNATDCU), precum şi componenţa acestuia, EXACT în momentul în care urmează a se analiza actul de plagiat al unui demnitar român de rang foarte înalt, respectiv premierul României, mi se pare de-a dreptul scandalos, cu trimitere directă la prezumpţia de muşamalizare a ilegalităţii comise de premier. Consecinţele acestei muşamalizări (dacă se va concretiza), vor fi dezastruoase pentru întreaga suflare academică, deoarece va induce un proces de negare a legalităţii TUTUROR tezelor şi titlurilor de doctorat obţinute până în prezent, sau care urmează a fi obţinute, de către instituţiile academice din întreaga lume. Într-un cuvânt, va reprezenta un act de sinucidere intelectuală, care îi va afecta în primul rând pe oamenii de bună credinţă care au ales sau care vor alege să-şi desăvârşească pregătirea profesională în domeniul academic. Membrii Consiliului ar trebui să dea dovadă de maximă responsabilitate, altfel vor risca să trimită ţara în hăul izolării intelectuale.

Oprea Ioan Beni ce mare drama !sa ne facem tepucu?pina acum nu a stiut basescu cum si-a scris lucrarea ponta?oare cum este lucrarea de bacaleorat a domnului basescu?zburlea ,zburlitiva de pe aici cu poante din astea ,spunetile lui udrea

Dumitru Zburlea Vedeţi, ăştia sunt oamenii USL-ului. Probabil că aveţi şi domnia voastră un titlu de doctor. La cât de bine cunoaşteţi limba română, nici nu mă îndoiesc. Mai bine i-aţi lăsa pe alţii să deschidă gura.

Suliuc Lucia Domnule Oprea ,dupa felul in care maltratati limba romana,nu aveti dreptul sa va spuneti parerea in aceasta problema !

Oprea Ioan Beni noi usl nu suntem doctorii si titrati ca voi basescenilor .voi sunteti de dreapta puriii.noi social liberalii asa ca educati-ma

Dumitru Zburlea Da, nu sunteţi ”doctorii”, probabil sunteţi medicamente... şi nu mai stau să analizez şi restul că mi se întoarce stomacul pe dos şi n-aş vrea să regurgitez pe sigla voastră. Aţi început acum cu: ”cine-zice-ăla-e”... Infantilism dus la extrem...

Oprea Ioan Beni ,...haul izolari intelectuale ,,-marii nostri intelectali se manifasta inafara tarii ,aici nu au loc de marii pupimbasisti .Plesu ce si-a dat seama de intelectul ....basescian s-a retras elegant?sau ?

dute de vomita stimate domn poate te usurezi ca esti prea greu cu veninul din tine

sau esti doar zbirlit ?

mama mia ai trecut prin spiru haret intelectualule ce esti .,juristule ---pe mine nu ma plateste nimeni.pe tine?

Dumitru Zburlea Domnule Beni, oricum nu înţelegeţi, oricât m-aş chinui eu să explic. Marele of al USL-ului nu este puterea vopsită în portocaliu sau oricare altă nuanţă... Ci anume faptul că v-aţi dori ca TOŢI să aibă aceeaşi îngustime a minţii ca dumneavoastră, pentru că altfel aţi avea dureri de cap continue datorate limitării.

Oprea Ioan Beni multumesc pentru analiza facuta de la distanta ,ai calitati probabil parapsihopatice??

intelectualii de basistii ,ce sunteti voi !!\

Dumitru Zburlea Nu contează ce facultate am făcut domnule Beni, oricum se pot constata atât diferenţele de limbaj, cât şi cele de gândire, ca să nu mai vorbesc de noţiunile elementare de gramatică sau ortografie. Da, am făcut facultatea la Spiru Haret şi cunosc suficient de multe persoane care au urmat cursurile unor facultăţi ”de prestigiu”, dar nu ştiu să scrie sau să vorbească corect limba maternă!

Dumitru Zburlea Poate ar trebui să vă dea de gândit faptul că am păstrat un ton elegant şi lipsit de invective, spre deosebire de modul dumneavoastră de exprimare... Asta ca să vă dau cât de cât un indiciu despre cum ar trebui să se poarte un om civilizat şi cu bun simţ.

Oprea Ioan Beni eu am pierdut de mult si bunul simt si emanciparea ,din pacate si nu mai suport mirlania ,si deci cu mirlanu mirlan trebue sa devii .asa ca nu mai tin cont nici de ortografie nici de limbaj cu cei care au si m-au nenorocit .astia sunt pdl si bsecu .aceasta e opinia mea .apreciez tonul dumneavoastra insa

Dumitru Zburlea Mulţumesc. A, şi a propos, nu sunt pro-portocalii, sunt monarhist (poate suna mai rău probabil în accepţiunea domniei voastre), însă nu pot tolera minciuna şi hoţia, mai ales din partea celor ce ne-au furat viitorul de peste douăzeci de ani. Şi care acum vin demagogic la putere spunând că vor schimba din temelii orânduirea. Până acum, n-au făcut însă nimic. Tot dau vina pe faptul că nu-i lasă potocaliii să lucreze... Eu nu prea văd chestia asta. Dacă vroiau totuşi să lucreze, puteau s-o facă în orice condiţii. Tocmai pentru a demonstra CĂ VOR ŞI CĂ POT!

29 June at 12:51 · Like

Oprea Ioan Beni Deci ,domnule Dumitru,cum puteti sa abordati astfel tema plagiatului/?

29 June at 13:00 · Like

Nicolae Tudor @ DZ. Scrieti: "Consecinţele acestei muşamalizări (dacă se va concretiza), vor fi dezastruoase pentru întreaga suflare academică, deoarece va induce un proces de negare a legalităţii TUTUROR tezelor şi titlurilor de doctorat obţinute până în prezent, sau care urmează a fi obţinute, de către instituţiile academice din întreaga lume. Într-un cuvânt, va reprezenta un act de sinucidere intelectuală, care îi va afecta în primul rând pe oamenii de bună credinţă care au ales sau care vor alege să-şi desăvârşească pregătirea profesională în domeniul academic. Membrii Consiliului ar trebui să dea dovadă de maximă responsabilitate, altfel vor risca să trimită ţara în hăul izolării intelectuale."

La o analiza de clasa a VIII a textului, se observa 2 greseli. Le recunosc in limbajul frecvent al multora care fac pe desteptii. Spuneti: "consecintele", dar ele nu sunt decat una ("un proces de negare")! Apoi incepeti o propozitie concluziva: "Într-un cuvânt, va reprezenta un act...", insa nu esentializati "intr-un cuvant", asa cum singur anuntati. Concluzia? Spiru Hare(m) a scos, cu galeata, prosti pe piata.

Dumitru Zburlea Subiectul este ”muşamalizarea” domnule deştept, care ”va induce un proces de negare”. Iar ”într-un cuvânt” reprezintă o sintagmă (numiţi-o şablon lingvistic) ce are drept scop tragerea unei concluzii în scop de încheiere. Nu zic că sunt DOCTOR precum cel pe care-l proslăviţi voi comuniştii (care, a propos, văd că nu vă lăsaţi până la urmă; ideologia v-a pătruns în carne, în fiinţă), am şi eu greşelile mele. Dar dacă nu vedeţi evidenţa între modul în care scriu şi în care gândesc comparativ cu cel ce m-a acuzat ca şi dumneavastră că sunt limitat doar pentru că am urmat studiile la Spiru Haret, înseamnă că sunteţi trepanat de-a binelea. Îmi cer scuze dacă v-am jignit domnule doctor.

Nicolae Tudor mi-e rusine ca am fost asa acid. dar m-a deranjat ca dv v-ati legat intai de dl. Oprea Ioan Beni. Toti gresim, la nivelurile de intelegere la care am ajuns, si este gresit sa ne acuzam ca suntem prosti pentru ca nu scriem sau vorbim corect (vinovati sunt desteptii de profesori ca ne-au trecut clasa!) Ar trebui sa tinem cont doar de atitudinea pe care o avem in situatiile de viata pe care le traim."Nu! sunt umilit! sunt exploatat! sunt mintit! sunt nedreptatit...", toate aceste exprimari trebuie receptate cu respect pentru aproapele, indiferent cat de neemancipat sunt aduse in vazul/auzul/discutie publica.

Oprea Ioan Beni Domnule ,Nicolae Tudor ,nu va rusinati in fata unui nerusinat,ci in fata unui sfint eventual a Creatorului Sfint.Acidul dumneavoastra poate sa anihileze veninul acestui zburlit .

Ioan Rosca Despre ce vorbiti aici domnilor? Despre toleranta fata de impostura care a invadat Romania? Nu are nici o relevanta exprimarea cuiva fara greseli si nici lupta intre ramurile FSN-ului fata de fenomenul catastrofal al indobitocirii romanilor pina la punctul de a insela si minti continuu, a tolera si simpatiza pe cei care mint, sau a crede ca e nevoie de legi speciale si super- specializare pentru a verifica faptul ca un text este copiat.

Ion Haiduc Ciobanu La vremuri noi-TOT EI! http://www.facebook.com/photo.php?fbid=2290200630526&set=a.1558220051469.47863.1714298396&type=1&theater

Dan Mihai mai degraba ce se intampla seamana cu venirea nazismului. Pana si CTP a declarat ca Ponta este mai gol si gaunos decat ceilalti

http://www.gandul.info/puterea-gandului/naravuri-naziste-9795820

Dumitru Zburlea Şi eu îmi cer scuze, domnule Tudor, însă de la început am fost atacat de acest domn Beni, care nu vrea să priceapă că avem nevoie de oameni culţi la conducerea ţării şi nu de cei care au făcut facultatea la Spiru Haret ca mine. Dacă am depăşit măsura îmi fac mea culpa şi-mi torn ţărână în cap. Oamenii simpli ca domnul Beni trebuie să mai înţeleagă că în rândul USL-ului s-au infiltrat oameni care nu au nimic de-a face cu doctrina partidelor din care fac parte. Eu în locul domniei sale, m-aş uita mai degrabă la hainele cu care sunt îmbrăcat, iar apoi la hainele lui Ponta, Năstase, Crin sau Voiculescu, pe care nici măcar cu 50 de salarii de-ale mele nu cred că aş reuşi să le cumpăr. În schimb, domniile lor promovează echitatea socială şi se bat cu fripturi peste gură. Haideţi să încercăm să nu mai fim aşa creduli, pentru că nici USL-ului şi nici PDL-ului nu le pasă câtuşi de puţin de oamenii mărunţi ca noi.

Oprea Ioan Beni Domnule, Zburlea Dumitru,apreciez zmerenia de care vorbiti doar,consider deaoarece in cuvintele ce urmeaza in comentariu nu reiese ca ati si aplica.Spuneti ca avem nevoe de oameni culti ,eu un biet om simplu(chiar imi place simplitatea )cu toate ca sunt inginer ,nu foarte cult dar nu foarte sarac ,incit sa am invidie de drapta pe un costum sau friptura .

Dumitru Zburlea Domnule Beni, cei pe care i-am enumerat sunt de stânga. Ei promovează egalitatea membrilor comunităţii. Spun tare şi răspicat că sunt de partea săracilor. Ce le-au dat ei săracilor în afară de o sticlă de ulei şi-o pungă cu mălai înainte de ziua alegerilor? În de patru ori patru ani cât au fost la guvernare N-AU FĂCUT NIMIC! Nimic pentru noi, cei săraci. Pentru ei, au furat de-au rupt. Ăştia de acum, au furat şi ei, dar ce a mai rămas, adică frimiturile. În concluzie, consider că nu trebuie să tolerăm minciuna şi hoţia, indiferent din ce parte a culorii politice vin ele. Prin urmare, Ponta trebuie să demisioneze. Pentru că dă un exemplu negativ. Pentru că oricine va dori să comită o faptă rea, în momentul în care se va cere pedepsirea lui, va da drept exemplu pe primul ministru, care a minţit, şi n-a păţit nimic.

Oprea Ioan Beni ..... 3 July at 17:32 sa functioneze prezumtia de nevinovatie ,asa ar fi corect ,si incazul lui Ponta .iN CE PRIVESTE FURATU PONTA NU MAI ARE NEVOE DE FURAT A ADUNAT SOCRUSU SI PENTRU EL SI PENTRU COPII LUI (NEPOTII)

………

Ioan Rosca 8.07.2012

Iata efectele. Cauzele nu trebuie cercetate? Responsabilii nu trebuie pedepsiti?

http://capitalismpepaine.wordpress.com/2012/07/08/bacaloriatul-animalelor/

Gheorghe Giovanni Ţeavă ‎... ăsta-i SISTEMUL !!! ... acesta nu are nevoie de oameni deştepţi, deoarece pot pricepe că nu sunt altceva decât... SCLAVI ! Am văzut că sunt perplexităţi în grup apropos de conceptul de ANTI-SISTEM... eu când zic asta, mă refer la IDEI,

ci nu la oameni sau organizaţii ale acestora. A fi „anti-sistem”, înseamnă a imagina şi proiecta ceva ce nu conservă nimic din cel actual ! ...înseamnă a pune capăt SISTEMULUI SCLAVAGIST vechi de milenii şi doar adaptat de-a lungul anilor pentru a devia atenţia oamenilor, care nu trebuie să ştie că sunt TOTI... PULBERE DE STELE !!! Pentru a da naştere la o „mişcare anti-sistem” trebuie să se pornească de la alte IDEI. De asemenea trebuie să se priceapă că atât CAPITALISMUL cât şi COMUNISMUL sunt două feţe ale aceleiaşi monede !!! ... deci este restrictiv să se caute „ţapi ispăşitori” numai pe o latură !!! Ca să revenim la scopul acestui grup, revin şi afirm necesitatea implementării unor alte IDEI, altfel nu se va da naştere decât la o „altă Mărie cu aceeaşi pălărie” !!!

……..

Ariciuc Horatiu 16.07.12  "Ce să faci cu libertatea? (...) Între o viaţă de bou şi una de cerb, pe care o alegi? De fapt, întrebarea era adresată tututror. Încet-încet, după o perioadă de tăcere, au reînceput discuţiile. Şi, spre uimirea mea, deşi se vedea în glasul celor din compartiment o undă de regret, concluzia cvasi-generală a fost că viaţa de bou e preferabilă celei de cerb. Cum s-a ajuns aici?"

Nimeni nu s-a născut adult. Despre invatamantul obligatoriu

http://gandeste.org/analize/nimeni-nu-s-a-nascut-adult-despre-invatamantul-obligatoriu/22673

Ioan Rosca 16.07.12

Sint incintat sa vad ca sintem mai multi care vedem asa problema invatamintului.

Semnalez profunda rezonanta, din partea unui coleg care si-a dedicat si el viata studiului fenomenului explicatiei si educatiei.

http://www.ioanrosca.com/did

actica/electronica/proiect_lucrare_stat/index.htm

http://www.ioanrosca.com/didactica/matematica/lucrare_stat/index.htm

http://www.ioanrosca.com/education/these/index.htm

http://fmi.unibuc.ro/cniv/2006/disc/icvl/documente/pdf/met/12_rosca.pdf

Ioan Rosca 30.08.12

In toata lumea mercantilizarea invatamintului a transformat universitatile intr-un fel de bazar/piata de diplome, dreptul la salarii "de cadre" fiind vindut la preturi speculative , aparentele fiind salvate prin ritualuri academice saracite de miez si gust, ca orice productie industriala.

Dar la noi, si aceasta racila a societatii moderne a luat forme stupefiant de josnice.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/Universitatea-fantom-Cei-care-au-vrut-s-o-nchid-ameninai-cu-moartea-998380.html

Cristian Bereanda Cum s-o inchida, universitatea asta produce ministri, diplomati, ofiteri de informatii etc - toti pregatiti la nivel maxim, ca si cei de pana acum.

Eduard Tric ‎.. asta in timp ce proiectele societatii civile sint banate de guven http://www.isoc.ro/2012/08/proiectul-diploma-electronica-la-world-id-congress

..........

Florina Pop 1.08.12

http://www.adevarul.ro/locale/bistrita/FOTO_Un_ardelean_a_cules_aurul_din_Siberia_0_747525342.html

Ioan Rosca 1.08.12  Cum s-ar integra stirea asta aici?

- ca avem un potential intelectual risipit prin politica nationala, care impinge creierele afara?

- ca inteligenta romaneasca e folosita in orice directie in afara de aceea politica, adica de aplicare la ameliorarea organizarii cetatii?

- ca avem zeci de mii de informaticieni buni si matematicieni de virf si numai politicieni jalnici?

- ca e bine sa iti vezi de cariera ta, numai ratatii ocupindu-se de probleme sociale?

- altfel?.

…….

Eduard Tric 19.08.12

Azi prezentam lumii frauda din Educatiile Nationale (si solutille aferente ) http://www.isoc.ro/2012/08/proiectul-diploma-electronica-la-world-id-congress/

Gilbert Dragos Dumitru Va rog sa aduceti un comentariu critic pro/contra. Si o observatie care sa justifice prezenta materialului pe pagina AER. Multumesc.

Eduard Tric fair enough ? http://www.mediafax.ro/politic/consiliul-national-de-etica-ponta-nu-a-plagiat-in-teza-de-doctorat-9892152

Consiliul Naţional de Etică: Ponta NU A PLAGIAT în teza de doctorat

www.mediafax.ro

Gilbert Dragos Dumitru Treaba cu Ponta este o chestiune veche, deja stiuta. Va semnalez ca discutia nu se inscrie in tematica grupului.

Eduard Tric sinteti singurul sau nu aveti inca copii :) mafia din educatie ne priveste pe toti si e subiect politic de maxim interes

Gilbert Dragos Dumitru Va rog sa explicati legatura dintre materialele prezentate de dumneavoastra si tema alierii.

Eduard Tric ca altfel ? :) Va urez o zi cu soare !

Gilbert Dragos Dumitru Nu v-am rugat decat sa argumentati legatura (daca exista).

Ioan Rosca Am mari indoieli ca frauda academica va fi stopata in Romania, prin astfel de procedee. Dimpotriva, experienta ma face sa intuiesc o neo-gainarie. Implementarea unor sisteme informationale este si afara un minunat prilej de escrocherie "tehnologica". Dar in Romania, unde fiecare rind de paznici care pazesc alti paznici nu face decit sa-si ceara "dreptul" - nu ma astept ca instrumentele tehnice sa aduca schimbare. Conteaza modul in care sint guvernati oamenii, regulile de joc si de verificare. Atunci cind am introdus, in 1986 un sistem de testare in Electronica-service bazat pe calculator, am fost oprit dupa scurt timp. Depanatorii picau in serie la examen si cei carora le duceau de Craciun vin si porc, pentru avansari de categorie- au blocat noul mod de examinare , pentru ca stingherea suptul din retea a departamentului "invatamint si personal". Un partid anti-frauda va avea impotriva o buna parte a populatiei. Credeti ca flacaiasii si fetitele care se diplomeaza acum lejer ar fi incintati sa se "strice" lucrurile?

……….

Ioan Rosca 29.09.12

Numai intr-o tara putreda total invatamintul universitar ia astfel de forme. Acestia sint alesii sau alegatorii de cucerit?

http://www.gandul.info/news/perchezitii-la-fabricile-de-diplome-profesori-universitari-acuzati-de-coruptie-10127067

Tiberiu Kovacs 29.09 Acum am sa expun un punct de vedere greu de acceptat dar doresc ca inainte de a judeca sa va ginditi un pic inainte. Fiecarui regim politic ii revine un sistem de referinta al valorii umane. In perioada comunista sistemul de referinta al valorii umane se fundamenta pe obedienta, pupincurism si lipsa de demnitate. Valorile romaniei de atrunci erau recunoscute doar daca indeplineau aceste conditii de caracter. In 1989 in loc sa ii dam afara pe toti acei oameni recunoscuti ca valori de societatea comunista , i-am recunoscut mai departe ca valori si care au procedat la reconfirmarea sistemului de referinta al valorii umane valabil in perioada regimului comunbist din Romania. Iata de ce universitatile din Romania nu produc valori umane, iata de ce in romania trebuie sa imi spui cit de pupincurist/obedient si fara demnitate si atunci stiu clar ca vei avea cariera. Adevaratele valori in Romania nu vor fi recunoscute niciodata tocmai oentru ca sistemul de referinta al valorii umane nu este unul democratic ci unul comunist ori neocomunist.

……

Ioan Rosca 5.10.12

Asa se fura mai nou. Inlocuirea manualelor cu e-bookuri este o porcarie ce-mi stirneste cea mai acuta greata. Are curaj vreun participant la aceasta lovitura josnica sa discute subiectul cu mine, ca expert in educatie informatizata?

http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/sistem-romanesc-invatamant-manuale-e-book-dotare-scoli-172533.html

Ce nu s-a făcut niciodată în sistemul românesc de învăţământ s-ar putea face începând de anul viitor.

Eduard Tric 6.10.12  Noi (internet Society http://isoc.ro ) vom face o adresa oficiala referitoare la acest subiect important. Ideea poate fi geniala sau catastrofica , in functie de modul de implementare.

 Prima pagina

 www.isoc.ro

 Volf Luiza Tanta si este clar ca nu o sa fie aplicat in interesul romanilor!

 Teodor Bălan Aveţi dreptate doamnă Volf Luiza Tanta! În ultimii 23 de ani nu am văzut absolut NIMIC realizat/implementat în interesul românilor! :((((

  Şi asta aşa, ... ca să nu mai merg cu analiza şi mai în urmă de 1989, că doar de aceea se minte că s-a făcut „revoluţia”!.... :(((

 Cristian Bereanda 9.10.12  Va spun de pe acum ca va fi catastrofica , ca mare parte din "reformele" din invatamant din ultimii 20 de ani.

 Leonardo Firenze Astazi am avut o discutie cu o clirnta italianca care s-a ocupat de "desene animate" in timpul razboiului rece si profesorii le spuneau ca cei mai inteligenti si tenaci din popuarele latine sunt romanii si se intreba cum de romanii au putut sa distruga puterea statului dupa 1989.OMENIRE SURDOMUTA MAMA BUNA PENTRU TOTI/HOTII CICA NE AJUTA /MAMA MAMILOR DE HOTI -ADRIAN PAUNESCU.

 Maria Ratiu Da... ca de obicei in Romania se pun boii inaintea carului...Nu avem infrastrura, nu avem internet in sate dar se dau e-book-uri in loc de manuale...

………

Octavian Nedov 24.10.12

Elevii invata la Spatiul Public European, altfel decat la scoala, despre lucruri care ii privesc dir

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-13464218-elevii-invata-spatiul-public-european-altfel-decat-scoala-despre-lucruri-care-privesc-direct-personal.htm#.UIeRLS5lz_U.facebook

Aceasta este o discutie despre un loc. Unul anume, unde vin oameni interesati de Uniunea Europeana, proiecte europene, expozitii, dezbateri, istorie, prezent, viitor. Au fost cateva mii in primul an - hotnews, stiri, articole, revista presei, politica, economie, sport

Ioan Rosca Multe capuse isi fac loc in Sistem. Se umple Romania de paraziti care dorm prin birouri cu alibiul raspindirii nu stiu caror informatii, impartirii unor fonduri culturale, intermedierii unor proiecte europene. Etc. Si e vorba deseori de nevesticile si copilasii Lor. De ce sa nu aiba si tovarasa... de viata si puiul de imbogatit al tranzitiei un locusor caldut de muls?

Maria Ratiu Da daca privim din punctul asta de vedere dar prefer sa privesc din punctul de vedere al elevului care va intra in contact cu cat mai multe informatii si va invata sa discearna intre informatia adevarata si cea care vrea sa te manipuleze.

Ioan Rosca Elevul acela, plin de discernamint e o iluzie , doamna Ratiu. Educatia ar trebui sa-l formeze , nu sa-l presupuna format... deformindu-l. Aici progresul e regres curat ....

Maria Ratiu Informatia, folosita ca metoda educationala si formeaza si manipuleaza dar in bine...sau, ma rog, in folosul maturizarii si a dezvoltarii capacitatii de intelegere al elevului, dle Ioan Rosca

Ioan Rosca 25.10.12 Unde? Pe lumea asta? Eu nu am gasit, scormonind sub aparente, decit dezeducare domesticizanta, imbecilizanta, alienanta, degeneranta . Si ma ocup de ceva timp cu problema asta.

…….

Ioan Rosca 8.11.12

Poate ca macar pe subiectul asta intervin si cei de afara deranjati direct de matrapazlicurile academice romanesti. Ca altfel, nu le pasa profitorilor dezagregarii Romaniei "eliberate" de comunisti de ce se intimpla cu victimele genocidului declansat de Aliati in 1944. Dar se inseala con-europenii nostri, puroiul asta ii va imbolnavi si pe ei (ca nu prea ii gaseste bine cu imunitatea).

http://www.adevarul.ro/actualitate/Ecaterina_Andronescu_a_girat_un_plagiat_grosolan_0_806319624.html#www.adevarul.ro

....

Ioan Rosca 19.11.12

Iata unde/ce am ajuns. Un bazin de recoltare de creiere, salahori, carne de tun, de pat, de inlocuit organe ... Aproape toti elevii care mai sint motivati vizind plecarea. Raminem cu ceilalti. Si stim bine care era nivelul scolii romanesti in 1989.

http://directproprietar.ro/Profesorul-englez-care-antreneaz-elite-romneti

Profesorul englez care antrenează elite româneşti

Ioan Ionuţ Nu prea vad sa se invete la universitatile de printi si beizadele tocmai ce trebuie invatat de acum inainte: demolarea capitalismului corporatist si instituirea unui sistem echitabil.

…..

Eugen Horoiu 20.11.12

Ce program politic propun studenţii candidaţilor la parlamentare. Cum au reacţionat aceştia

epochtimes-romania.com

Scutirea tinerilor de plata impozitului pe venit, cresterea fondurilor alocate educatiei si o participare corespunzatoare a studentilor la luarea deciziilor din universitati sunt principalele propuneri din programul de guvernare realizat de reprezentantii studentilor.

Ioan Rosca 20.11.12 Din pacate reducerea activismului studentesc la o dimesniune sindicala continua. Cu asa tineri, pe care nu-i preocupa politic ce se intimpla cu tara, nu vad cine va schimba Romania.

........

Ioan Rosca 4.12.12

Deci se poate si asa.... Numai ca unii fac totul sa nu se poata.... Luati numai exemplu softului (sistem de operare, pachet de utilitati de baza-ca Office etc). Era un fleac pentru orice tara sa-si formeze un grup de programatori care sa produca tot ce trebuie pentru spatiul public - sau pentru export. Dar in afara de accidentul LINUX nu s-a intimplat nicaieri... De ce? Cum stam cu teoria ca nu exista un complot al celor care folosesc masinaria politica pentru a-si tine in urma concurenta potentiala?

http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/documentar/de-la-un-stup-la-o-industrie-cum-a-ajuns-romania-sa-aiba-primul-combinat-apicol-din-lume-285995.html

.......

Ioan Rosca 10.12.12

O colonie nu-si poate cultiva ideile, le poate doar livra ....

http://adevarul.ro/sanatate/medicina/prof-dr-laurentiu-m-popescu-parintele-telocitelor-telocitele-exista-dictionare-nu-cele-romanesti-premiul-nobel-medicina-romania-1_50c20f5fa13fb28bd7c5f57a/index.html

…….

Ioan Rosca  3.1.13

Pai daca "doctorii" ajunsi ministri sint niste borfasi, nu e mai bine sa intre academia pe miini... mai nepatate de titluri?

http://www.cotidianul.ro/lector-nedoctor-rector-203526/

….

Ioan Rosca 6.1.13

Si totusi acesta este invatamintul care se potriveste starii lucrurilor din Romania. Putreziciunea produce putreziciune- in cerc.

http://www.cotidianul.ro/catastrofa-invatamintului-universitar-203692/

……

Ioan Rosca 7.1.13

Logic...

http://adevarul.ro/news/eveniment/un-plagiator-sef-sistemul-medicalmilitar-1_50ec248a56a0a6567e545778/index.html

....

Socrate Stanculescu 8.1.13

CU CINE SA MAI SCHIMBI CEVA ''P-AICI''..??

Cei mai buni studenţi români emigraţi, promoţiile 2009-2011

adevarul.ro

Reprezintă România cu mândrie şi sunt deja tineri cercetători remarcabili, la universităţi de top, în domeniile în care s-au specializat la studii în străinătate, de la tratarea cancerului până la teoria formării găurilor negre şi lingvistică computaţională. Alexandra Balahur-Dobrescu, Cristina Ghen...

Ioan Rosca 8.1.13 O colonie produce si creier pentru stapinii ei....

Maria Ratiu Eu nu o vad in modul acesta. Sunt de acord ca studenti romani sa mearga si sa profite de ceea ce altii au descoperit dar sa si lucreze cu cei la fel de dotati ca si ei... Este ca si atunci cand intr-un liceu sau o scoala sunt facute clase in functie de capacitatea intelectuala a elevilor... Doar atunci cand lucrezi intr-un colectiv de persoane dotate ai puncte de depasit.... cand lucrezi intr-un colectiv mai putin dotat intelectual si tehnologic reusesti doar sa te plafonezi sau sa devii un frustat, ca si multi altii dintre noi. Conditia ar fi ca sa se poata intoarce acasa dupa un anumit timp cu experienta si dorinta de a face cate ceva si pentru Romania... Multi se intorc, dar iluziile lor sunt daramate si nu este vina lor ca pleaca dar in scurt timp nu va fi nci vina Romaniei, a Italiei sau a Angliei ca au savanti care prefera sa licreze la NASA...

Ioan Rosca Domana Ratiu. Cine se intoarce? Si de ce admiteti ca in Romania, daca nu era parazitata si colonizata, nu erau conditii de manifestare a inteligentei si pregatirii de calitate? Ca acum fiecare trebuie sa plece caci nu mai are cu cine vorbi , nu inseamna ca trimiterea lor afara IN BLOC nu e o catastrofa uriasa pentru tara.

.........

Socrate Stanculescu 13.1.13

Luati seama la scrierile Lui ! Numa' maine nu-i poimaine !!

Celălalt Mihai Eminescu: cronicarul conservator

http://adevarul.ro/cultura/istorie/celalalt-mihai-eminescu-cronicarul-conservator-1_50eff63856a0a6567e6a2e26/index.html

Dincolo de creaţiile în rime şi de proza fantastică, obligatorii în orice programă şcolară, poetul naţional al României s-a afirmat şi ca om politic, doctrinar pasionat şi gazetar acid.

Maria Ratiu Celalalt Eminescu este superb ca si poetul!!

Ioan Rosca Stiti ce a gindit si scris despre rege si in general despre stapini straini, celalalt Eminescu?

Maria Ratiu Da stiu si nu este mai putin monarhist pentru asta. Si englezii critica Casa Regala de Windsor dar asta nu inseamna ca vor sa alunge Casa Regala Britanica si sa transforme Anglia in Republica.

……

Ioan Rosca 14.1.13

Banuiesc ca aceste clasamente sint o facatura mediatica. M-am apucat de doctoratul in educatie in 1993, datorita socului pe care mi l-a produs contactul cu elevii din Montreal, cu sistemul canadian de educare a mediocritatii in masa - pe care l-am perceput atunci - ca absolut lamentabil, la multe capitole, in comparatie cu situatia invatamintului pre-universitar din Romania... comunista. Pentru ca acum, sa constat si mai stupefiat ca invatamintul nostru a fost aruncat in prapastie, de o tranzitie mai distructiva decit isi dau seama victimele.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/romania-afla-locul-32-40-intr-un-nou-clasament-mondial-educatie-1_50b751b07c42d5a663a6575c/index.html

Cristian Bereanda Evident clasamentul e o minciuna. In tarile asiatice, datorita alfabetului, elevilor le ia multi ani sa invete sa scrie. In Romania dar si in alte tari cu alfabet fonetic, elevilor le ia cam un an (desi guvernele "reformatoare " au lungit perioada la 2 ani - adica ce? noi sa fim mai smecheri ca altii, ca nemtii de pilda carora de asemeni le ia vreo 3 ani din cauza limbii?)

………..

Ioan Rosca 15.1.13

Asa e. Dar in toata lumea bisnisul eduational asta face. Bani din cartoane tot mai lipsite de valoare. O dovada a decaderii noastre.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/interviu-daniel-funeriu-acuza-modificarea-legii-educatiei-interesul-fabricilor-diplome-1_50f5694e7bdf470905464909/index.html

….

Ioan Rosca 2.02.13

Este foarte bine ca domnul Spanu demasca inca o escrocherie "doctorala". Si nu ar fi rau nici daca o face de pe pozitii autoritare, de expert. Dar din ce scrie despre Pareto, eu nu pot deduce ca ar fi mult mai sus -intelectual- decit doamna Vasilescu. Sau poate moral- daca tratarea facuta acestui mare ginditor (cu care nu e nevoie sa fii de acord, ca sa-i respecti creatia) izvoraste din dorinta de a place noilor stapini ai culturii din Romania.

http://www.cotidianul.ro/olguta-vasilescu-a-plagiat-masiv-din-pareto-i-205376/

…….

Ioan Rosca 7.02.13

Din epopeea invatamintului de tranzitie ....

http://jurnalul.ro/stiri/observator/descinderi-la-universitatea-vasile-goldis-intr-un-dosar-de-trafic-cu-diplome-false-printre-absolventii-institutiei-traian-igas-636050.html

Cristian Bereanda Asa au ajuns unii ministri.

.......

Ioan Rosca 7.02.13

Cum poate sa apara asa ceva de-abia acum? Nu a stiut nimeni ca a fost filmat?

http://jurnalul.ro/stiri/observator/bracusi-filmare-video-636004.html

(VIDEO) Brâncuşi filmat la lucru. Surpriza un utilizator YouTube din Georgia pentru români

jurnalul.ro

Un film de o oră, care compilează numeroase filmări cu sculptorul român Constatnin Brâncuşi, a fost postat pe YouTube de un utilizator din Georgia. Filmul, care conţine imagini de mare valoare

Florentina Nastasel  Nu chiar « nimeni »… , Ioan Rosca

Când (mai) mergeti la Paris, daca sunteti atât de patrioti, ar fi trebuit sa stiti ca la Centrul Pompidou exista de mult timp un spatiu special dedicat lui Constantin Brâncusi unde puteti viziona si acest film. http://www.centrepompidou.fr/media/imgcoll/Collection/DOC/M5050/M5050_A/M5050_ARCV001_DP-1995070.pdf

Tot pentru patriotii români care nu au vizitat Parisul sau Centrul Pompidou, puteti cumpara pe NET… DVD-ul cu acest film.

http://www.amazon.fr/Brancusi-Filme/dp/B005C13DB0

Filmul acesta cu Brâncusi a fost cumparat în 2010 de catre Centrul Pompidou si prezentat de multe ori si în alte muzee, chiar si la muzeul Louvre.

Aceste imagini au fost filmate chiar de Constantin Brâncusi, cu un aparat de filmat 35 mm oferit lui Brâncusi de catre Man Ray.

Florentina Nastasel 7.02.13 Desi de aproape 3 ani am vândut filmul Frantei (dupa dorinta lui Brancusi de a ceda , dupa moartea sa, statului francez atelierul cu toate opere de arta care erau acolo, tot ce a ramas neviâdut dupa el, prietenilor lui) romanii nu stiau de acest film, care poate fi vizionat la Centre Pompidou si chiar cumparat pe internet.

    Acest film a fost cumparat de strabunicul meu de la Samuel Rosenstock.

    Brancusi a refuzat sa vânda operele sale statului roman condus de Ana Pauker, Gheorghiu-Dej, Petru Groza sau oricare alt personaj politic de aceeasi orientare.

Ioan Rosca 7.02.13 Multumesc pentru interesantele informatii, doamna Nastasel si pentru salvarea acestui film. Nu era insa nevoie sa ne dati lectii de patriotism cu aceasta ocazie, ca si cum toata lumea e obligata sa stie ce ati vindut acum trei ani statului francez (apropo de patriotism si altruism, de ce nu ati donat filmul statului roman, sau de ce nu l-ati pus in spatiul public, daca ati considerat ca si noul regim continua comunismul si donarea l-ar fi ofensat pe Brancusi?)

Florentina Nastasel Ioan Rosca,

    În martie 1991 (rectificare, nu în 1992) am propus Statului Român DONATIA acestui film (desi nu era vointa lui Brâncusi) si nimeni nu a fost interesat: mi-au raspuns ca n-au ce face cu "asta". Venisem din Franta în România special pentru aceasta DONATIE (filmul trebuia "tratat" tehnic si costa mult, ceea ce mi s-a spus în România).

    Gratis ! desi Brancusi a refuzat sa vinda operele sale statului roman condus de Ana Pauker, Gheorghiu-Dej, Petru Groza sau oricare alt personaj politic de aceeasi orientare.

    Desi… patriotii români intelectuali comunisti au vrut sa darâme Coloana Infinitului, eu am vrut sa DONEZ acest film în 1991. Nimeni nu a fost interesat.

    http://theologhia.wordpress.com/2009/11/25/omul-care-a-incercat-sa-darame-coloana-lui-brancusi/

Florentina Nastasel Apoi, în 2010, la vânzare, a fost aceeasi manifestare « patriotica » a statului român ca în cazul maunscriselor lui Cioran :

    Biblioteca Centrală Universitară (BCU) şi Televiziunea Română (TVR), care au participat împreună la licitaţia manuscriselor şi documentelor lui Emil Cioran, nu au reuşit să achiziţioneze niciun obiect al scriitorului.

    http://www.agentia.org/anchete/manuscrisele-lui-cioran-cumparate-de-un-afacerist-care-vinde-aer-9006.html

Florentina Nastasel Acum filmul "Brâncusi" este liber, GRATIS pe internet. Daca vreti sa vedeti si alte fotografii, reproducere dupa atelierul sau, etc., mergeti la Centre Pompidou.

Ioan Rosca 7.02.13 Felicitari atunci. Cit priveste respectul dat dorintei lui Brancusi, cred ca a iesit cum a vrut. Pentru ca actuala guvernare reprezinta continuarea regimului care si-a batut joc de el. De aceea a si tratat asa dosarul.

Adrian Grigoriu Domnule Rosca, dvs chiar credeti ce debiteaza persoana din spatele numelui de Florentina Nastasel? Si inca mai asteptati scuze de la persoana care scrie sub pseudonimul Dan Adronescu? Domnule Rosca, astria isi bat joc de buna dvs credinta. sau asa vad eu si sa fiu contrazis.

Ioan Rosca 7.02.13 Domnule Grigoriu, nu e exclus sa ma insel. Dar asa inteleg eu sa tratez aceste situatii. Imi pastrez atitudinea deschisa pina ne lamurim. Altfel, as intra in jocul de banuieli si balacareli reciproce - care actioneaza ca un brum. Cine se simte bine pe pozitia lui nu are de ce evita nici o discutie. Probabil ca e o vanitate din partea mea , dar cred ca ducind aceste discutii mai departe de stadiul "impostorule!" versus "provocatorule"- cititorii au mai mult de cistigat.

Ioan Rosca Doamna Nastasel, nu gasesc cu google referiri la faptele la care v-ati referit in dosarul Brancusi. Ne puteti da un link sau o alta referinta, pentru verificare?

Florentina Nastasel Date 2010 nu cred ca exista pe google pentru ca l-am VANDUT. Donatia propusa în România a fost în 1991.

Florentina Nastasel vizitati Centre Pompidou ! e cel mai simplu !

    7 February at 22:56 · Like · 1

Ioan Rosca 7.02.13 Si acolo am putea verifica faptul ca dv sau parintii dv au facut vinzarea?

Ioan Rosca De ce nu expuneti pe internet fotografii scanate ale acestor documente interesante?

Florentina Nastasel Ele sunt deja de mult timp pe internet :)))1

Florentina Nastasel Da, acolo puteti verifica, la Centrul Pompidou.

Ioan Rosca Daca sint imi dati si mie un link, ca sa vad ca vorbesc intr-adevar cu persoana care a vindut filmul , nu cu cineva care a auzit povestea? Sau un link catre profilul dv public?

Florentina Nastasel ?!! NU exista nici un 'link" despre nici o persoana care a VANDUT. Ca sunt eu, sau bunicul,... nu exista asa ceva din moment ce a fost vândut! Vizitati le Centre Pompidou si cereti informatii!

Ioan Rosca Am inteles. Pina vizitez centrul Pompidou ar trebui sa merg pe incredere. Dar nici atunci nu e deloc sigur ca mi se vor da astfel de informatii, din moment ce nici dv nu ati facut publice documentele vinzarii nicaieri. Ca om de stiinta, sint circumspect. Nu cred decit ce mi se demonstreaza.

    De aceea ar fi de ajutor sa-mi semnalati macar un loc in care e reflectata activitatea dv., cu adresa email inclusiv, ca sa va pot verifica identitatea.

    Cine sinteti? Cui trebuie sa raspunda domnul Cojocaru?

    Daca sinteti un om respectabil, veti aprecia nevoia mea de a sti cu cine vorbesc.

Florentina Nastasel V-am dat toate datele mele. Ioan Rosca, nu stiam ca sunteti avocatul lui Constantin Cojocaru. "Cui trebuie sa raspunda domnul Cojocaru"? !!! ID-urile "Cojocaru" sa raspunda oamenilor lui/lor : http://www.youtube.com/watch?v=nOQdBzTO6DY

Florentina Nastasel Între noi fie vorba, le Centre Pompidou este o hidosenie arhitecturala Nu e Louvre, dar se merita vizitat, cel putin pentru continutul sau cultural inestimabil. Acolo aveti toate informatiile, chiar si pentru "patriotii" români care habar nu aveau (si nici nu-i intereseaza) de marii nostri OAMENI.

Maria Ratiu 8.02.13 Dna Florentina Nastasel sa nu exageram... Batand moneda pe un patriotism " expus" mai mult decat pe un patriotism de suflet, intim si normal. Adevarul este ca statul roman este inca un stat comunist si d-voastra aveti dreptate, dar nu trebuie sa judecati pe toti romanii care nu au informatia si vor sa o verifice ca patrioti in ghilimele. Eu va cred pe cuvant si sunt sigura ca este asa cum spuneti avand in vedere cine era la conducerea Romaniei in '91 si in 2010. Nu e cazul sa ne jucnim reciproc cu neincrederea semanata de scepticii incurabili. Cu prima ocazie voi merge sa vizitez centrul Pompidou la Paris. va multumesc pentru informatii.

Adrian Grigoriu 8.02.13 Domnule Rosca si in continuare doamna Ratiu: persoana care scrie sub pseudonimul "Florentia Nastasel" nu a adus nimic in discutie decat afirmatii sustinute exclusiv de incerderea dvs. in oameni si in particular in aceasta persoana. Doamna si domnule, acesat persoan ISI BATE JOC DE DVS. explotand buna dvs. credinta. Acesta este mecanismul in mic a ce s-a intamplat cu Neamul nostru la scare gigantica: dusmanii exploateaza buna noatra cerdinta sa ne faca sa cerdem nieste aberatii in conformitate cu acre noi actionam impotriva porpriiilor interese. PUNCTUM.

…..…..

Ioan Rosca 9.02.13

Eu cunosc facultati la care, la toate examenele, studentii string cite un milion pentru a forma tributul ce asigura trecerea tuturor. Si nu cunosc un alt loc din lume in care sa se fi coborit pina aici.

http://www.cotidianul.ro/conferentiar-la-medicina-retinut-pentru-luare-de-mita-206253/

Conferenţiar la Medicină reţinut pentru luare de mită

Ioan Emilian Istrate 9.02.13 Sunt facultăţi şi obiecte de studiu la care "cotizaţia" depăşeşte milionul...

…..

Ioan Rosca 1.03.2013

Nici pe departe nu e un fenomen romanesc, doar ca aplicat la noi arata mai penibil.

Ceea ce ridica intrebari fundamentale despre evolutia civilizatiei. S-a ajuns ca foarte multe paturi sociale sa se inscrie frenetic pe o spirala crescatoare de parazitism, fiind folosite toate ocaziile. Situatia din mediul academic mondial, descrisa in esenta in acest articol- este monstruoasa. Un musuroi de mediocri aciuati prin milioanele de universitati crescute ca ciupercile, producind industrial un labirint deschis de articole. Un mod relativ comod de a cistiga o piine, muncind de fapt in van.

http://adevarul.ro/educatie/universitar/despre-cutra-universitara-1_512f4c4700f5182b85b3482f/index.html

…….

Ioan Rosca 14.03.13

47 000 de juristi pe an? Intreaga tara e o facultate :)

Oare autorii articolului nu stiu ca bisnita cu diplome a explodat in toata lumea? Facultatile au devenit un loc de muls nevoia de diplome , pe piata muncii. Unul dintre cancerele numite "dezvoltare"...

http://www.gandul.info/news/romania-invata-haotic-si-munceste-prost-80-la-suta-dintre-absolventi-profeseaza-in-alte-domenii-decat-cele-in-care-s-au-pregatit-exclusiv-10661795

.......

Ioan Rosca 12.04.13

Ce s-o fi ascunzind si aici??

http://www.evz.ro/detalii/stiri/cainii-de-paza-ai-cercetarii-romanesti-si-au-dat-demisia-in-bloc-motivul-pentru-care-s.html

.......

Ioan Rosca 28.04.13

Asa o fi....

http://adevarul.ro/educatie/universitar/hotii-fier-vechi-cercetare-1_514c640e00f5182b853f80cf/index.html

.......

Ioan Rosca 29.04.13

E rost de ghisefturi "tehno/educationale"... Si de distrugerea "multimedia" a mintilor copiilor. O spun eu, care in 1987 compuneam, pentru calculatorul CIP-Electronica, programe de suport fata de manulalele de aritmetica, impreuna cu autorul acestora (tatal meu, Rosca Dumitru). Si care mi-am dedicat multi ani (fructificati in teza de doctorat) studierii impactului calculatorului asupra invatarii.

Sa le fie rusine celor care fac bisnita tehnologica la scara mare, in numele educatiei.

http://jurnalul.ro/stiri/observator/invatamantul-romanesc-intra-in-era-digitala-cine-a-facut-anuntul-si-cand-va-intra-in-vigoare-642113.html

Tiberiu Kovacs Invatamantul romanesc mai de graba intra oficial in era criminala

Cristian Bereanda Alta maimutareala dupa Occident. Scopul este sa se renunte treptat la manualele scrise. De altfel dupa clasa a X-a copii nu mai primesc manuale gratuit ceea ce explica printre altele dezastrul de la Bacalaureat. Cati copii au laptop personal in Romania ? Este o minciuna ca elevii invata mai usor pe mutimedia. Le trezeste mai mult interesul, dar canitatea de cunostinte retinute este mai mica ( ceea ce se si doreste).

.......

Ioan Rosca 9.05.13

Nu vad ce le poate margini nerusinarea. Sint toti niste semidocti ticalosi, de ce nu ar stavili prin lege si procesul anularii diplomelor ilicite?

http://adevarul.ro/news/eveniment/ce-facem-infractorii-universitati-1_518a805a053c7dd83f805e14/index.html

......

Ioan Rosca 9.05.13

 Si fabrica de ordine si decoratii ar trebui inchisa.....

http://adevarul.ro/news/politica/traian-basescu-i-a-retras-catalinvoicu-ordinul-virtutea-militara-1_518bbced053c7dd83f849f61/index.html

.......

Ioan Rosca 14.05.13

Caractere slabe sau pozitii slabe? In timp ce un Ponta ne sfideaza fara nici o jena.

http://adevarul.ro/news/eveniment/precedent-important-demisie-universitatea-al-i-cuza-iasi-acuzatii-plagiat-teza-doctorat-1_51922987053c7dd83f992222/index.html

Ioan Rosca 16.05.13 Daca ii da afara pe toti plagiatorii, cine mai preda la studenti?

http://adevarul.ro/locale/cluj-napoca/profesor-cea-mai-mare-universitate-ardeal-dat-afara-plagiat-1_5194bf58053c7dd83fa26e01/index.html

........

Ioan Rosca 14.05.13

E clar ca ne descurcam binisor, in orice conditii... Nu inteligenta e deci problema ci caracterul.... Si nu al individului, ci al comunitatii.... Pentru ca inconjurat de murdarie, cedeaza si cel ce ar fi vrut?putut fi altfel.

http://jurnalul.ro/special-jurnalul/reportaje/exclusiv-premiu-interna-ional-pentru-campionul-hackerilor-aflat-in-pu-carie-642897.html

.......

Ioan Rosca 15.05.13

Dar oare Brancusi ar fi vrut sa vina acum?

http://www.cotidianul.ro/guvernul-apeleaza-la-avocati-francezi-pentru-repatrierea-osemintelor-lui-brancusi-213562/

Nastase Maria Rodica nu cred!

.......

Ioan Rosca 15.05.13

Vor trebui bagati jandarmi si-n salile de clasa. Asa evolueaza lucrurile... Ascultati adolosecentii in parcuri, pe banci.... si va ia cu frig

http://adevarul.ro/news/eveniment/elevi-injunghiati-1_51935fbe053c7dd83f9d5b1e/index.html

Încă un elev (16 ani) a fost înjunghiat astăzi de un alt coleg, la câţiva paşi de Colegiul Tehnic „Miron Nicolescu“, de pe Bulevardul Metalurgiei, din Capitală unde victima învăţa. Reprezentanţii colegiului în faţa căruia s-a petrecut incidentul par a fi luaţi prin surprindere. Ei ridică din umeri ş...

Ioan Rosca Asta da, va merge tot mai bine....

    http://adevarul.ro/educatie/scoala/afaceri-profituri-babane-sfarsit-an-scolar-1_51937af5053c7dd83f9deb82/index.html

Ioan Rosca So pe elevi....

    http://adevarul.ro/educatie/scoala/ministrul-pricopie-vrea-legalizeze-fondul-clasei-donatii-contul-scolilor-1_5194a395053c7dd83fa1eb87/index.html

Marina Stefan 17.05.13 chestia asta nu e mare scofala. cand aveam copii la scoala, se alcatuise o asociatie a parintilor si in contul asociatiei se varsau banii colectati de la parinti, sau ii depuneau singuri. tot acolo se puteau vira si cei 2% din impozite. de comun acord cu directorii, din contul respectiv se achitau diverse lucrari pentru scoala.. alta cale care functiona: orice persoana putea face donatie direct in contul scolii, pe baza unui act de donatie ( banii se varsau la trezoreria unde era contul deschis), intrand la caitolul - surse extrabugetare.

Ioan Rosca 18.05.13 Da, stiu. Dar nu mi se pare sanatos. Incepe tratarea elevilor in functie de cit doneaza parintii, de catre corpul profesoral sau de catre colegi (unii pot da mai mult...). Asa cum vad eu faptul scolar, pur si public, nu au ce cauta banii- intre elevi si dascali. De altfel, nu cred ca respectivele cheltuieli maresc calitatea invatamintului. Ci doar dilueaza miezul actului educational: explicatia, sprijinirea cunoasterii, oferita in sala de clasa. E drept ca eu nu am simpatizat niciodata scoala ca mediu de socializare (domesticire, spirit de trupa) ci am dorit-o un spatiu dedicat dezvoltarii si luminarii mintii.

    Pentru o ora reusita , e nevoie de o tabla si o creta. Restul - e raspunderea profesorului si a elevilor.

Marina Stefan 18.05.13 Pentru ca scoala sa devina un asemenea spatiu trebuie o alta abordare pedagogica si metodica. la implicare pentru schimbare, as adauga si parintii. stiu din experienta ca acestia pot fi o frana sau un factor de progres. din pacate, prea adesea copilul este prins intre multiple modele (familie, scoala, societate si media) la o varsta la care discernamatul abia i se formeaza.