Din nou despre patriotismul securitatii

un dialog in grupul Reintregirea_ Romaniei@ yahoogroups. com

 

1.

From: VIRGIL CIUCA <virgilciuca2002@ yahoo.com>

Subject: Re: [Reintregirea_ Romaniei] Istoria noastra recenta

To: Reintregirea_ Romaniei@ yahoogroups. com

Date: Monday, May 25, 2009, 5 :47 PM

 

Lasand la o parte actiunile securitatii impotriva celor care criticau sistemul sau erau pur si simplu ori "fosti" politicieni, mosieri chiaburi sau fii acestora SECURITATEA ROMANA a TRADAT si a TRADAT din GREU si pe CONDUCATORUL SUPREM dar si TARA si POPORUL ROMAN , popor pe care trebuiau sa-l apere iar cel mai RENUMIT dintre ei va ramane in istorie ION PACEPA, ceilalti i-au urmat sau au fost racolati de distinsul general de securitate care tine cu tot dinadinsul sa-si pastreze gradul si dupa tradare!

 

Ma intreb de ce cei pentru care a tradat nu i-au dat ei un grad corespunzator tradarii.

 

Pacepa nu a tradat un sistem social ci a tradat O TARA, UN POPOR si acest POPOR este POPORUL ROMN.

 

Nu este de mirare ca dupa prabusirea lagarului socialist Romania a suportat cel mai distrugator colaps!

 

Toate tarile lumii, democrata nu este insa nici una, au sisteme de spionaj si contraspionaj, sisteme si organisme de opresiune si eliminare a incomozilor, difera doar metodele si gradul de teroare aplicat impotriva "desidentilor" ...cei mai duri, cei mai perversi lucreaza cu sisteme sofisticate si maini curate...si cand ai bani si tehnica recurgi si la avioane si la otravuri pentru a elimina chiar si numai un OM.&nbs p;

 

In nici-o tara socialista TRADAREA SECURITATII FATA DE PROPIUL POPOR  SI PROPIA TARA NU A FOST ASA DE MARE CA IN ROMANIA!

 DE CE?

 

CINE AU FOST SI MAI SUNT CEI CARE AU INDOCTRINAT SECURITATEA ROMANA?.

 

Informatiile cuprinse in materialul postat sunt deja de domeniul banalului.

 

Virgil Ciuca 

 

 

2.

From: Ioan Rosca <ioan_rosca@yahoo. com>

Subject: Re: [Reintregirea_ Romaniei] Istoria noastra recenta

To: Reintregirea_ Romaniei@ yahoogroups. com

Date: Tuesday, May 26, 2009, 8:55 PM

Domnule Ciuca

 

Ma mira ce scrieti mai jos. Nu credeam ca sinteti printre aceia care nu pot iesi din capcana falsei binaritati: ori sint buni securistii care ne "apara" de agentii straini ori sint buni agentii straini care ne "elibereaza" de securisti.

Cit vom mai menaja farsa asta? Stim bine ca sint cit se poate de nocivi si unii si altii, ca formeaza o combinatie letala, in infruntarea lor de pradatori concurentiali.

 

Niciodata , nici un securist nu a aparat Romania. Ci lagarul care functiona in carnea ei. Ceea ce nu inseamna ca "prietenii" sositi de afara ca sa ne prade si colonizeze- sint mai buni. Sau ca uzurparea institutiilor ce catre profitori nu se produce si la altii. De altfel, dupa 1989, toti si-au dat mina intru acapararea si distrugerea Romaniei: securisti, comunisti, afaceristi, sri-isti , ziaristi etc..

 

Ioan Rosca

 

 

3.

From: VIRGIL CIUCA <virgilciuca2002@ yahoo.com>

Subject: Re: [Reintregirea_ Romaniei] Istoria noastra recenta

To: Reintregirea_ Romaniei@ yahoogroups. com

Date: Wednesday, May 27, 2009, 3:57 PM

 

 

Domnule Rosca,

 

Si eu ma mir de interpretarea Dumneavoastra desi continui sa cred ca serviciile secrete au oameni buni, "secursti" care isi apara tara si securisti care apara doar sisteme sociale! si mi se pare ca asa este in toata lumea!

 

Prin "securisti" nu am inteles acei oameni indoctrinati sau cumparati-cazul lui Pacepa-care sa comita acte de politie politica!

 

Daca va amintiti si "Siguranta statului" se amesteca in jocurile politice si asa se intampla si cu cei de la MOSAD , CIA, FBI, M15..samd.

 

Deci=2 0cel putin asa cred ca ar trebui sa si fie: sistemele de securitate nationala trebuie sa apere interesele statului -in cazul nostru  statul roman- si in interior si in afara.

 

Ca securitatea era implicata si in "comertul exterior este cat se poate de firesc!

 

Aveti cunostiinta cate contracte nefavorabile Romaniei au fost semnate de reprezentantii romani care ulterior au ramas in strainatate cu "conturi grase" pe simplu considerent ca ei nu sunt romani si deci nu le pasa nici pe cine vind si nici pe cine tradeaza!

 

 Eu continui sa cred ca "Un Sistem de Securitate" trebuie sa aper  Statul si nu sistemul social ! Ca in Romania mai mult decat in oricare alta tara s-a intamplat altfel asta se datoreste celor care au educat/imbecilizat si securitatea si parte din populatia tarii cu internationalismul proletar inlocuit acum de internationalismul capitalist si globalizare. .

 

Da aveti dreptate, am cazut si eu in capcana falsei binaritati.

 

Virgil Ciuca

 

 

4.

From: Ioan Rosca <ioan_rosca@yahoo. com>

Subject: Re: [Reintregirea_ Romaniei] Istoria noastra recenta

To: Reintregirea_ Romaniei@ yahoogroups. com

Date: Wednesday, May 27, 2009, 9:37 AM

 

 

Se pare ca intr-adevar avem experiente si viziuni diferite legate de situatia Romaniei- ceea ce confirma inepuizabilul spatiu al demnificarilor umane.

 

Din unghiul meu, vad ca va faceti iluzii privind adincimea raului....

 

Colectivitatile au nevoie de regulator social, cu atit mai complex cu cit sint mai mari. Au nevoie de apararea metabolismului social, atacat de agresori (profitori, paraziti)- si de aceea au fost concepute institutii.

Dar aceste institutii, ca sa nu fie ineficace, au delegata putere. Si de aici incepe drama umanitatii. Parazitii sesizeaza f orta institutiilor, le ataca intens si le UZURPA. In timp ce celulele umane normale, isi vad de treaba lor, ca niste furnicute capturate in sistem, fara a putea para confiscarea centrilor de putere. 

Astfel se ajunge la societatile patologic degenerate, covirsite de diversi microbi sociali, avind institutiile (politie, justitie, administratie, servicii secrete etc) ocupate temeinic de cei mai periculosi dintre agresori - care  apara doar stapinii mafiei ce a ocupat nucleul institutional si nicidecum cetatenii.

 

Romania asta a fost intre 1944 si 1989 (poate si inainte) asta e si de atunci incoace. O stina atacata de lupi si aparata de lupi. Puteti vorbi de rolul pozitiv al securitatii, numai teoretic, fara legatura cu realitatea. In fapt acesti mercenari venali si imorali si-au aparat numai interesele proprii (si de casta). Au sprijinit mentinerea noastra in teroare exact ca in orice lagar de munca, aparind interesele uzurpatorilor comunisti de concurentii din exterior. Au inventat opozanti imaginari si zdrobit miscari de rezistenta numai ca sa-si justifice salariile, actionind ca o capusa care pretinde a apara organismul pe care-l distruge . Au tinut de sase dupa 1990, tuturor jefuitorilor avutiei nationale, fara a se impotrivi distrugerii ei, asa cum pretind ca le e misiunea (pentru care iau bani grei si au privilegiul de a ne pindi si hartui). Nu cred in nimic. Au trecut de la socialism la capitalism cu expresiva dezinvoltu ra.

 

Sint niste banditi imbracati in uniformele statului degradat canceros, aparind doar tagma jefuitorilor, folosind informatiile obtinute prin pindirea noastra pentru santaj, manipulare si acaparare.

Faptul ca si prin alte parti e la fel, schimba ceva?

 

Ioan Rosca

 

5.

From: VIRGIL CIUCA <virgilciuca2002@ yahoo.com>

Subject: Re: [Reintregirea_ Romaniei] Istoria noastra recenta

To: Reintregirea_ Romaniei@ yahoogroups. com

Date: Thursday, May 28, 2009, 2:13 PM

 

 

  Nu, "faptul ca si in alte parti este la fel"-poate nu chiar la fel - nu schimba lucrurile cu nimic pentru noi roamnii dar si NOI ROMANII ca mai toate popoarele avem obligatia sa credem in institutiile care ar trebui sa ne protejeze si sa avem curajul sa impunem alesilor NOSTRII sa lase institutiile sa-si indeplineasca menirea!

 Ca in diverse perioade de istorie aceste institutii sunt subordonate mai mult sau mai putin "sistemului social" este cat se poate de adevarat numai ca sistemuul social trebuie ajustat sa se subordoneze NATIUNII si nu invers asa cum s-a intamplat in cazul Romaniei  si in trecut si in prezent! 

De ce este asa ?

Raspunsul este destul de complex, dar oricat de complex ar fi el nu trebuie sa se omita in primul rand rolul foarte foarte nociv jucat de adeptii "internationalismel or" pe care le genereaza si manipuleaza in propiul lor interes iar acesti internationalisti strecurati printre noi dealungul istoriei sau unii dintre ei adusi pe tancuri au si vor mai avea inca un rol destul de distrugator si destul de insemnat in societatea romaneasca dezbinata, obosita  si manipulata cu mult prea mare usurinta caci "parazitii" au gasit mai usor decat in alte parti de lume coditele de topor care sa le faciliteaze "aventura" !

 

Solutia?

 

Purificarea societatii prin trimiterea la Canal sau in fata Plutonului de Executie20a celor care-si tradeaza tara de dragul "sistemului" .

 Legea lustratiei era un prim pas! numai ca aceasta lege nu a putut trece pentru ca "alesii" nostrii sunt in realitate sustinatorii platiti, manipulati si protejati ai "culpabilizatorilor poporului roman".

 

Virgil Ciuca

 

 

6.

-----Original Message-----

From: Ioan Rosca <ioan_rosca@yahoo.com>

To: Reintregirea_Romaniei@yahoogroups.com

Sent: Thu, 28 May 2009 5:35 am

Subject: Re: [Reintregirea_Romaniei] Istoria noastra recenta

 

Solutia...? Iata si viziunea mea.

 

Varela si Maturana au facut studii de urias interes despre mecansimele care permit anticorpilor sa actioneze impotriva celulelor care invadeaza un organism uman, observind ca nu poate fi vorba de o comanda centrala, pe sistem nervos, ci de o capacitate de reactie misterioasa , bazata pe o (re)cunoastere inexplicabila a eului organic. Sida pare provocata de deraierea acestui mecanimsm identitar profund de auto-aparare.

Similar pare a functiona apararea comunitatii sociale - vazuta ca tot organic, de catre indivizi dispunind de instinct identitar. Din pacate , viziunea moderna asupra societatii nu incurajeaza privirea organica si reactia de auto-aparare a speciei de catre indivizii- celula. S-a mers catre institutii corectoare, carora li s-a delegat raspunderea apararii sanatatii omenescului- fara ca aceasta instrumentalizare sa aiba alt temei decit o vaga propaganda progresista, contrazisa de istorie.  Institutiile puse sa apere Omul-colectiv de virusi si microbi sint primele atacate de acestia si devin principalele instrumente ale cotropirii si parazitarii societatii "aparate" de ele. Iar delegarea raspunderii de decizie si aparare a cetatii organice de catre "reprezentanti" ai celulelor individuale- s-a dovedit o uriasa capcana. Reprezentantii  sint cumparati si reprezinta pe Ceilalti, asa cum mercenarii plasati in institutii isi apara stapinii platitori, pentru ca nici un mecanism de parare a uzurparii globale (dincolo de "separarea" puterilor confiscate) nu a fost nici macar conceput. Cine ar fi avut interesul sa-l caute?

 

De aceea initiativa lui Isus, dincolo de dimensiunea religioasa (sau pro babil, acut legat de ea) este singurul gen de miscare solida in sensul apararii colective naturale. Nu institutiile reci si formalismele aparente pot sari in apararea Omului ci numai omul, parte-vie a substantei si misiunii sale. Din pacate si biserica, ca institutie de intermediere a raportului omului cu sursa sa divina s-a dovedit confiscabila,  uzurpabila, utilizabila pentru domesticirea slugilor "cezarului". Incit setea de bine si iubirea de frate nu s-au putut intovarasi cu o reactie ferma fata de rau si agresor- care ar fi stat la baza apararii individual-anticorp ice a colectivitatii.

O stina de oite blinde si fraterne, care roaga lupul sa nu o atace,  nu se poate apara daca nu foloseste macar violenta ciinilor. Iubirea eficace de bine nu presupune menajarea blind-resemnata a raului care otraveste conditia umana (fara a se sinchisi de apeluri lacramoase la pace).

 

De aceea singura maniera de a ridica romanii era, nu indemnul la respectarea institutiilor uzurpate canceros ci stimularea reactiei directe individuale fata de rau, agresor, parazit.

In timp ce "elitele civice" , otravite de nechemati si agenti, intorceau spatele de la acest fapt fundamental si de la raspunderile care decurg din el, parazitii l-au tratat cu maxima atentie si vigoare. Au facut si fac tot ce le-a stat in putinta pentru a evecaua din mentalul individual ideea de reactie personala directa , pentru a o prezenta ca primitivism, razbunare, vinatoare de vrajitoare, pericol pentru societate. Chiar daca suma dezertarilor individuale (intru evitarea "violentei") e un destin de lagar colectiv si azil de alienare- nu e ce face. Batalia reala pentru libertate si justitie e dureroasa, ilegitima- cu exceptia  razboiului in interesul stapinilor.. .

Pe de alta parte, au fost create toate conditiile intoxicarii grave a populatiei capturate de sistem. In primul rind prin viata la care individul ordinar a fost expus, obtinindu-se o degradare interioara progresiva si greu reversibila, dupa modelul experimentat la Pitesti, prin trecerea printr-un lant lung de compromisuri corodante, asezat in calea supravietuirii, sanatatii, bunastarii, fericirii. In al doilea rind- prin manipulare educationala si mediatica multilaterala si continua. Cit timp forcepsul politic si educational este in miinile Lor, razboiul pentru sens nu poate fi cistigat, din lipsa de arme.

Ceea ce a dus la o populatie imbolnavita profund, complet dezorientata, profund alienata, castrata sufleteste,  incapabila de solidarizare si oricind dispusa sa confunde dusmanul oragnismului colectiv, atacind ultimii anticorpi- din orbire (fsn-ista…) sau pentru o sticla de votca. =2 0Numai cine nu traieste intre romani de azi si nu le cunoaste contaminarea si ratacirea,  nu percepe amploarea tragediei si tese teorii sterile despre batalia imaginara cu patologia sociala. 

 

In acest moment , impotriva devenirii implinitoare a organismului acestui neam lucreaza nu numai microbii de toate soiurile ci si marea majoritate ale celulelor victima.

De la aceasta realitate cumplita ar fi trebuit sa plece un curent de salvare si renastere colectiva. Profunzimea crizei impune profunzimea reactiei. Nu ajung reprezentatiile citorva iluminati (devenite anacronice), e mai contagioasa televiziunea criminala.  Nu ajung icnetele de durere si furie , in fata spectacolului abject economic, social, politic- adica a lumii efectelor. Este necesar atacul spatiului cauzelor, ceea ce cere o combinatie problematica de intelpciune extrema  si activism acut.  Oricit de profunde ar fi meditatiile citorva analisti  si recomandarile citorva calauze spre bine,  transformarea necesara nu poate opera decit in spatiul realitatii in devenire sistemica, ceea ce cere o participare energica la creerea unui contracurent, care sa faca fata manipularii adverse si sa sustina un proiect mai bun de societate. Si oricit de mult s-ar agita activistii diverselor formatiuni,=2 0miscari, credinte insetate de mai bine- metabolismul colectiv nu poate fi insanatosit fara o extrem de riguroasa intelegere (modelare, explicare) a bolii , ceea ce reclama interventia unui corp de ginditori dedicat cauzei desfundarii umanitatii. 

 

M-am zbatut mult si steril, nereusind decit sa ma cufund si eu progresiv in nisipiul oboselii, esecului si non-sensului. Sint nedorit de sceptic si satul de demersuri legitime- transformate in don-quijotisme de degradarea colectiva.

Dar daca ar apare o zvicnire umanitar-cetateneas ca, i-as putea oferi ultimile mele puteri

 

Ioan Rosca

 

 

7.

From: nicupopa@aol.com <nicupopa@aol.com>

Subject: Fwd: [Reintregirea_Romaniei] Istoria noastra recenta

To: ioan_rosca@yahoo.com

Date: Thursday, May 28, 2009, 4:03 PM

 

Va urmaesc discutia pe care o purtati cu domnul Ciuca si va marturisesc ca este pentru prima data cand raman placut surprins de modul despre modul cristic in care vedeti solutionate problemel noastre.

Intr-adevar, omul este cel ce creiaza instiututiile si nu invers.

Acea zvacnire asteptata de multi va veni sigur, Isus nu prea se lasa dus de nas.

Felicitari si Hristos s-a inaltat!

N.Popa

 

Domnule Popa ,

 

 

Semnul dv de simpatie ma pune intr-o situatie delicata. Nu e usor sa va dezamagesc imediat pentru a nu va amagi, avind in vedere si aprecierea pe care o am pentru dv..Am mai trait aceasta tensiune la Montreal, cind un alt Neculai Popa ma onora cu prietenia lui, desi ii spuneam adevarul privind limitele rezonantei mele fata de valorile si credintele lui.

 

E adevarat ca nu cunosc nimic mai fast pentru umanitate decit demersul lui Isus, transcendent macar prin sens si prin efecte,  si ca nu vad salvarea noastra decit ca o convertire colectiva la un bine, intelept si frumos- rasarit natural dinauntrul fiintei noastre. E adevarat si ca nu-mi pot imagina o lume fara creator si o umanitate fara misiunea de a ridica spre cer focul (cunoasterii?), daltuitor de sens- folosind scinteia demiurgica pe care Tatal a aprins-o in sufletul omului.

 

Dar, desi am incercat indelung o apropiere, nu-mi regasesc nazuintele in cadrul religei (crestine, ortodoxe), din mai multe motive. Cele care conteaza, in spiritul discutiei curente- eminamente politice- tin de teza atotputerniciei lui Dumnezeu (de care inca nu inteleg bine de ce a fost nevoie, dar pe care vad ca se cladeste un anumit optimism) . Stiu ca pe unii aceasta idee ii face imuni la esec, relativitate, ambiguitate, post-mdernism dar din pacate pe mine, ca ginditor politic,   aceasta componenta a credintei ma indeparteaza irezistibil de ea.

 

Nu pot iubi un creator prezumat care guverneaza premeditat o lume urita, lasind sa creasca peste planta binelui buruiana raului, pentru a o judeca ulterior. Nu-l inteleg si nu-l simt- defect de inginer care nu ar construi niciodata in asemenea spirit. Am discutat cu credinciosi profunzi, care mi-au expus temeinic conceptia (paradoxul) "incercarii"- raul lasat in lume pentru ca oamenii sa poata alege in libertate intre el si bine, cucerindu-si un loc in rai, pe merit, in urma trecerii examenului vietii. Dar oricit m-am straduit nu mi-am putut asuma viziunea unui dumenezeu experimentator/ judecator- care imi contrazice ratiunea si raceste sufletul.

 

Fata de altii, care isi iamagineaza ca pot folosi in judecati chiar ceva din vederea Lui - eu nu-mi fac asemenea iluzii si privesc numai prin ochii mei de creat, in speranta ca si privirii creaturii i-a fost data o anume legitimitate/creativitate/penetranta.  Si mintea mea traita nu poate adora un dumnezeu care face teste si arunca rebuturile in iad, in loc sa cladeasca din start lumea perfecta pe care ar putea-o face. Iar sufletul isi cauta un parinte, cu care sa pot imparti si tragedia unui destin critic.

 

Nu cred in accesul nostru la ultimul Dumnezeu (strat al lui) , cel care poate a facut spatiul , timpul, materia, energia si vointa-  folosite apoi in constructie de Dumnezeul lumii noastre  Ma incalzeste si anima in schimb ipoteza creatorului nostru imperfect, care a facut tot ce a putut pentru a ne lansa spre lumina, ca un parinte iubitor- dar care nu poate controla evolutia operei sale si ne urmareste poate cu sufeltul la gura, in speranta ca i vom aduce bucuria unui succes.  O astfel de perspectiva ma face sa simt responsabilitatea noastra uriasa si vinovatia enorma a celor care vor duce aceasta aventura dumnezeiasca la esec. 

 

Asadar si eu sper ca omul e animat de energii transcendent-ascendente. Dar nu am temelia credinciosilor echilibrati, care simt ca stiu clar si sigur ce doreste Dumnezeu de la ei- in sensul unor norme conceptuale, formulabile in cuvinte, explicatii, norme. Ceea ce intuiesc eu e ca creatorul ne-a inzestrat cu capacitate de creatie continua a sensurilor si valorilor, cu misiune de devirtualizare a unui bine potential, modelat plastic, pe masura ce lumea se defineste. Nu ma darima faptul ca anumite "adevaruri" si "valori" si-au schimbat semnul de-a lungul istoriei- pentru ca Tatal ne-a dat izvorul de sens- nu fructele sale concrete, ce pot putrezi. Iata ce ma apropie de relativisti. Ce ma departeaza de ei e credinta ca izvorul divin din noi, cauta calea spre a face sa incolteasca in lume saminta divinitatii..

 

Iata de ce eu nu ma simt de loc ostoit de ideea ca Dumnezeu va corecta ceea ce sintem pe cale de a compromite.  Ci cred ca sintem pe cale de a-l trada iremediabil, de a-l lovi si pe el prin esecul nostru.

 

Cred ca aceste precizari vor strica ceva in chimia posibilei noastre empatii. Dar simt nevoia unei clarificari radicale, pentru a gasi un curent de semnificare in care sa ma cufund si linistesc, fara a minti pe nimeni, nici macar pe mine.

 

  Ioan Rosca